Start pentru evaluarea competenţelor digitatele a liceenilor

Pentru prima oar? în istoria postdecembrist? a bacalaureatului, examenul de bacalaureat se desf??oar? în interiorul anului ?colar ?i nu la sfâr?itul acestuia. Dup? evaluarea competen?elor lingvistice de comunicare oral? în limba ?i literatura român?, respectiv limba ?i literatura matern?., desf??urat? în intervalul 15 – 19 februarie, începând de luni, 19 aprilie ?i pân? joi, 29 aprilie, conform calendarului stabilit de MECTS, va avea loc proba D, din cadrul examenului de bacalaureat – evaluarea competen?elor digitale. Pentru sus?inerea ei s-au înscris 212.088 elevi, repartiza?i în 1.411 centre de examen.

Pe zile, a fost stabilit urm?torul desf??ur?tor: 19 aprilie – 47.619 candida?i, 20 aprilie – 46.072 candida?i, 21 aprilie – 40.457 candida?i, 22 aprilie – 30.876 candida?i, 23 aprilie – 20.593 candida?i, 26 aprilie – 12.380 candida?i, 27 aprilie – 7.693 candida?i, 28 aprilie – 4.272 candida?i ?i 29 aprilie – 2.207 candida?i. Pân? la data de 14 aprilie, 114 elevi au solicitat recunoa?terea/echivalarea probei, întrucât de?in un certificat de competen?? digital? ECDL, în conformitate cu normele stabilite de MECTS.
Proba D se desf??oar? în laboratoarele de informatic? din unit??ile de înv???mânt liceal ?i presupune dou? etape, ce cumuleaz? maximum 90 de minute ca timp de lucru:

a) rezolvarea unor sarcini de lucru referitoare la domeniul: „Mijloace moderne de comunicare. Re?eaua Internet”. Durata acestei etape este, de regul?, de 15 minute, dar nu poate dep??i 30 minute;
b) rezolvarea unor sarcini de lucru din celelalte domenii de competen?? prev?zute în programa de bacalaureat, c?reia i se aloc? restul timpului r?mas pân? la cele 90 de minute cât are proba, cumulat. Candida?ii au de rezolvat un num?r de aproximativ 16-17 de itemi, ce vizeaz? competen?e din urm?toarele domenii: „Concepte de baz? privind sistemele de calcul”, „Utilizarea computerului ?i organizarea fi?ierelor/sisteme de operare”, „Procesoare de texte”, „Procesoare de calcul tabelar”, „Prezent?ri”, „Baze de date” ?i „Mijloace moderne de comunicare. Re?eaua Internet (HTML)”.

Subiectele pentru proba D, de evaluare a competen?elor digitale, se stabilesc de Centrul Na?ional pentru Evaluare ?i Examinare, potrivit programei de bacalaureat elaborate pe baza programei ?colare a disciplinei „Tehnologia Informa?iei ?i a Comunica?iilor”, studiat? în trunchiul comun, la toate filierele, profilurile si specializ?rile, pe parcursul claselor a IX-a si a X-a de liceu. Subiectele, precum ?i pachetele de fi?iere, vor fi transmise în conformitate cu procedurile elaborate de CNEE privind transferul de subiecte pentru examene ?i evalu?ri.

Comisia de bacalaureat de evaluare a competen?elor digitale, organizat? la nivelul unit??ii de înv???mânt liceal, asigur?, înaintea probei de evaluare a competen?elor digitale, preg?tirea laboratoarelor de informatic? ?i a calculatoarelor pentru buna desf??urare a acesteia. Comisia se va asigura c? toate calculatoarele au softul necesar pentru rezolvarea subiectelor, în conformitate cu programa de bacalaureat pentru proba de evaluare a competen?elor digitale, c? exist? conectare la internet pentru fiecare calculator etc. Totodat?, la preg?tirea calculatoarelor se va avea în vedere ca, în timpul probei, candida?ii s? nu poat? comunica între ei prin calculator ?i ca toate calculatoarele s? aib? aceea?i informa?ie pentru to?i candida?ii. Ace?tia sunt repartiza?i în s?li, în ordine alfabetic?, câte unul la calculator, conform planific?rii. La finalul probei, candida?ii vor furniza comisiei un folder în care vor memora produsele software ob?inute prin rezolvarea subiectelor propuse, precum ?i un fi?ier în care vor nota r?spunsuri la eventualele întreb?ri con?inute în subiecte.
Se interzice candida?ilor s? p?trund? în sal? cu orice fel de lucr?ri: manuale, dic?ionare, noti?e, însemn?ri etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum ?i cu telefoane mobile ?i cu orice mijloc electronic de stocare a informa?iei, de calcul sau de comunicare. Nerespectarea dispozi?iilor referitoare la introducerea de materiale interzise în sala de examen duce la eliminarea din examen a candidatului de c?tre pre?edintele comisiei de examen, indiferent dac? materialele interzise au fost folosite sau nu. Rezultatul ob?inut de fiecare candidat nu se exprim? prin note sau prin calificativ admis/respins, ci prin stabilirea nivelului de competen?? în raport cu standardele europene recunoscute în domeniu. În func?ie de punctajul ob?inut, se va stabili nivelul de competen?? digital? a candidatului, dup? cum urmeaz?: utilizator încep?tor (0-25 puncte), utilizator de nivel mediu (26-50 puncte), utilizator avansat (51-74 puncte) ?i utilizator experimentat (75-100 puncte). Rezultatele finale se comunic? dup? ultima zi de examen. Un elev care nu se prezint? la probele orale poate participa la probele scrise, îns? nu poate promova examenul de bacalaureat.( MECTS)

19.04.2010. 10:08


Acest articol n-are nici un comentariu.

0 Comments

Leave a Comment

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password