Regimul disociat PRO şi CONTRA

Regimul disociat este destul de controversat, fiind l?udat, dar ?i criticat de c?tre speciali?tii în nutri?ie. Ca întotdeauna, adev?rul este undeva la mijloc. Unii recomand? evitarea regimului disociat pe zile deoarece poate avea efecte negative asupra s?n?t??ii. Dieta disociat? pe zile presupune consumarea, pe o perioad? de 1-3 zile, a unei singure grupe de alimente ?i apoi reluarea ciclului. Aceast? alimenta?ie nu asigur? necesarul zilnic de nutrien?i, de care are nevoie organismul nostru. Disocierea pe zile poate fi adoptat? pe termen scurt, maxim dou? s?pt?mâni, numai de c?tre persoanele s?n?toase.

Aceea?i nutri?ioni?ti consider? c? este benefic? disocierea alimentelor pe mese pentru c? asigur? principiile nutritive de baza de care are nevoie zilnic organismul nostru.

Un regim disociat pe mese presupune separarea proteinelor de glucide. Cu alte cuvinte nu ve?i consuma carne în combina?ie cu cartofi, paste sau pâine ?i ve?i renun?a la desert (fructe). Desertul poate fi consumat peste 3 ore, ca o gustare între mese.

Disocierea alimentelor asigur? sistemului digestiv echilibrul între substan?ele acide ?i cele alcaline (bazice) ?i astfel se evit? cre?terea acidit??ii. Este bine s? ?ti?i c? sc?derea substan?elor alcaline (bazice) ?i cre?terea acidit??ii duce la acumularea toxinelor ?i a depozitelor de gr?simi în corp.

Din acest punct de vedere alimentele se clasific? în 3 grupe:
– Fructele ?i legumele: ajut? la formarea substan?elor alcaline (bazice)
– Proteinele (carnea, pe?tele, ou?le, brânza etc.) produc substan?e acide
– Glucidele (cereale, pâine, produse pe baz? de f?in?, dulciuri) produc substan?e acide

14.11.2007. 01:06


Acest articol n-are nici un comentariu.

0 Comments

Leave a Comment

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password