Punţi spre o educaţie eficientă

?coala General? Bolbosi, Asocia?ia pentru ?anse Egale ?i Consiliul Local al Comunei Bolbo?i au meritul de a se fi implicat în derularea proiectului “Bridges toward an effective education”, care se desf??oar? în parteneriat bilateral cu Inspectoratul ?colar din Nigde, Universitatea din Nigde – Facultatea de Educa?ie, ?coala Primar? Ataturk, ?coala Primar? Nr. 23 Nisan Havacilar din Turcia.
Proiectul este co-finan?at de Comisia European? prin Programul Sectorial Comenius – Parteneriate Regio ?i presupune derularea pe parcursul a 2 ani a numeroase activit??i, atât individual (de consor?iul regiunea 1, respectiv 2), cât ?i în comun, cu ocazia realiz?rii de mobilit??i.
?irul activit??ilor prev?zute în cadrul proiectului a debutat în luna octombrie 2010 cu întâlnirile dintre partenerii regionali în România, având ca obiectiv central cunoa?terea reciproc? a p?r?ilor implicate. A continuat în aceea?i lun? cu desf??urarea cursului “Metode de educa?ie non-formal? ?i informal?”, la care au participat toate cadrele didactice ale ?colii Generale Bolbo?i, precum ?i reprezentan?i ai Prim?riei.
În luna decembrie a avut loc campania “Implic?-te în educa?ia copilului t?u “, având ca scop sensibilizarea p?rin?ilor în ceea ce prive?te rolul lor în educa?ia ?i dezvoltarea armonioas? a copilului. Elevii au fost cei care au împ?r?it pliante p?rin?ilor, iar cadrele didactice ?i-au promovat obiectivele propuse prin mijloace audio.
Luna ianuarie a venit cu o nou? activitate, la fel de interesant? ?i provocatoare pentru dasc?lii bolbo?eni, care au fost instrui?i vineri, 21ianuarie, în vederea parcurgerii modulelor propuse de c?tre organizatori.
La aceste module de preg?tire practic? vor participa p?rin?ii elevilor, care vor fi instrui?i de c?tre profesorii participan?i la cursul din luna octombrie. Preg?tirea materialelor necesare se va face de c?tre 19 de profesori, 1 membru al “Asocia?iei pentru egalitatea de ?anse”, 1 consilier sub îndrumarea celor 3 formatori care au sus?inut cursul “Metode de educatie non-formal? ?i informal?”. Se va avea în vedere preg?tirea materialelor pentru 7 Module . Prin sus?inerea acestor activit??i, se urm?re?te formarea unor deprinderi ale p?rin?ilor, pentru a putea pe de o parte s? descopere o alt? strategie de abordare a copilului lor, cât ?i pentru a putea con?tientiza dificultatea de comunicare la care este supus copilul.
Cele 7 module au urm?toarele teme : Modul 1: “Violen?a în familie”- urm?re?te managementul conflictelor ap?rute în cadrul familiei. În acest sens se vor dezbate tipurile de abordare ale conflictului, factorii principali care influen?eaz? /afecteaz? tipul de abordare, barierele/obstacolele în rezolvarea conflictului ?i câteva strategii complementare pentru solu?ionarea adecvat? a conflictelor.
Modul 2: “ Banii de buzunar”- urm?re?te definirea regulilor ?i limitelor banilor de buzunar aloca?i copiilor. Astfel p?rin?ii vor putea s? ajusteze bugetul copilului în func?ie de nivelul de dezvoltare, s? stabileasc? consecin?ele nerespect?rii bugetului ?i modalitatea de a ob?ine complian?a copilului la bugetul alocat.
Modul 3: “Totul despre sex”- urm?re?te dezvoltarea ?i optimizarea competen?elor emo?ionale ale copiilor în rela?ie cu p?rin?ii.
Modul 4: Copilul si calculatorul”- este special conceput pentru transmiterea de informa?ii necesare p?rin?ilor, astfel încât s? p?streze starea de s?n?tate a copiilor. Utilizarea ra?ional? ?i controlat? a calculatorului face din acesta un instrument necesar pentru dezvoltarea ?i formarea copilului, iar folosirea ira?ional? ?i foarte de timpuriu poate s? produc? tulbur?ri grave în dezvoltarea ulterioar? a copilului.
Modul 5: “Încurajeaz?-l s? creasc?!”, urm?re?te familiarizarea p?rin?ilor asupra modalit??ilor prin care s? ajute copiii s?-?i dezvolte competen?ele emo?ionale ?i sociale necesare pentru a se adapta la cerin?ele mediului înconjur?tor.
Modul 6: “F?-?i copilul s? se simt? special!”- urm?re?te optimizarea psihocomportamental? a rela?iilor p?rinte-copil. P?rin?ii sunt îndruma?i cum s? ghideze copilul pentru a lua decizii proprii ?i s? devin? independent.
Modul 7: “Drepturile copilului”- urm?re?te familiarizarea p?rin?ilor cu principiile care guverneaz? respectarea drepturilor copiilor ?i cui s? se adreseze dac? sunt înc?lcate.

Aceste module se vor derula pe tot parcursul anului 2011, pân? în luna decembrie.
Va urma evaluarea activit??ilor practice-aplicative, care se va face prin utilizarea unor chestionare construite pentru acest demers. Vor fi evaluate atât persoanele care au sus?inut aceste activit??i, cât ?i p?rin?ii – participan?i la activit??i. Evaluarea va fi f?cut? de c?tre cei 3 formatori.
În luna februarie a acestui an, partenerii implica?i vor fi invita?i la un seminar, în cadrul c?ruia se vor dezbate posibilit??ile înfiin??rii unei Asocia?ii a P?rin?ilor din comuna Bolbo?i, ce va urma s? aib? un rol foarte important în rezolvarea problemelor legate de educa?ia copiilor.
Pân? la urm?toarea activitate prev?zut? în cadrul acestui prestigios proiect, le dorim dasc?lilor bolbo?eni ?i tuturor celor implica?i mult? putere de munc? ?i felicit?ri pentru ini?iativ?, deschidere ?i d?ruire.
Prof. Dima Elena
?c. Gen. Bolbo?i

03.02.2011. 21:38


Acest articol n-are nici un comentariu.

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password