Primaria Tg.Jiu/ 51.372 documente înregistrate in 2010
La Prim?ria Municipiului Târgu-Jiu, peti?iile sunt înregistrate la Centrul pentru Informarea Cet??enilor, în sistem electronic, inclusiv cita?iile ?i hot?rârile judec?tore?ti. În anul 2010, au fost înregistrate un num?r de 51.372 documente. Cele 51.372 documente înregistrate la Centrul pentru Informarea Cet??enilor în semestrul II au fost solu?ionate dup? cum urmeaz?:
? 42.391 favorabil;
? 340 par?ial favorabil;
? 1.473 nefavorabil;
? 6.777 documente interne;
? 391 sunt în curs de rezolvare (în operare).
Din cele 51.372 documente înregistrate , un num?r de 19.507, reprezint? peti?ii propriu-zise, care au fost repartizate spre solu?ionare compartimentelor de specialitate.
Cele 19.507 peti?ii au fost solu?ionate astfel:
? 18.689 favorabil;
? 133 par?ial favorabil;
? 358 nefavorabil;
? 275 intern ;
? 52 în operare.
Cu toate eforturile depuse de personalul prim?riei pentru solu?ionarea problemelor cet??enilor, un num?r de 271 cet??eni s-au prezentat în audien?e solicitând rezolvarea unor probleme care vizeaz? :
? Serviciul Gospod?rie Comunal? 63;
? Serviciul Urbanism ?i Amenajarea Teritoriului 24;
? Direc?ia Tehnic? 19;
? SC Edilitara 5;
? Compartimentul Resurse Umane 22;
? Compartimentul îndrumare asocia?ii de proprietari 21;
? Serviciul Juridic, Contencios 21;
? Direc?ia Public? de Protec?ie Social? 16;
? Serviciul Investi?ii 6;
? Direc?ia Public? de Venituri 4;
? Serviciul concesion?ri 9;
? Altele 61 ( Serviciul Agricol, Poli?ia Comunitar?, probleme personale).
Cet??enii prezen?i la audien?e au solicitat locuin?e, locuri de munc?, amenajarea parcarilor ?i a spa?iilor verzi aferente blocurilor de locuin?e, ajutor social, utilit??i. În cadrul audien?elor organizate pentru rezolvarea solicit?rilor adresate pe probleme legate de legea fondului funciar s-au prezentat în 2010 un num?r de 97 persoane ale c?ror probleme au fost supuse analizei comisiei locale.Centrul pentru Informarea Cet??enilor r?spunde ?i de gestionarea sesiz?rilor adresate la „Telefonul Cet??eanului” – 984, prin preluarea mesajelor ?i transmiterea acestora la serviciile de specialitate. La acest telefon au fost înregistrate în anul 2010 un num?r de 2207 propuneri ?i sesiz?ri care privesc :
? Serviciul Gospod?rie Comunal? 555;
? SC Edilitara 567;
? Aparegio 241;
? Direc?ia Tehnic? 259;
? Serviciul Urbanism ?i Amenajarea Teritoriului 48;
? Poli?ia Comunitar? 128;
? Romlux 359;
? Altele 50.
Cele mai multe înregistr?ri sesizeaz? apari?ia unor disfunc?ionalit??i la iluminatul public – becuri arse (591) în diverse zone ale ora?ului care au fost rezolvate în cel mult 24 de ore, defec?iuni la sistemul de iluminat stradal ?i montarea unor l?mpi în anumite zone ale ora?ului (296), solicitarea interven?iei compartimentului de gestionare a câinilor f?r? st?pân (302), sesiz?ri cu privire la executarea unor lucr?ri de construire f?r? autoriza?iile necesare (38), apari?ia unor defec?iuni la re?eaua de ap? ?i canal (148), montare banci, co?uri de gunoi rupte ?i indicatoare de circula?ie c?zute (28), solicit?ri pentru cosirea ierbii sau toaletarea copacilor (122), disconfort din cauza muzicii de la terase ?i restaurante (27), diverse (amenajare parc?ri, reparare gropi si asfaltare, lipsa capacelor de la gurile de canal, ma?ini abandonate sau parcate în locuri nepermise, etc. ).
Operativitatea cu care sunt rezolvate sesiz?rile adresate la acest telefon este reflectat? ?i prin telefoanele de mul?umire cu care revin ulterior unii cet??eni. În privin?a accesului la informa?iile de interes public, prev?zut de Legea nr. 544/2001, principalele aspecte reie?ite din registrul pe anul 2010, sunt urm?toarele:
a) num?rul total de solicit?ri de informa?ii de interes public – 96;
b) num?rul de solicit?ri rezolvate favorabil – 84;
c) num?rul de solicit?ri rezolvate nefavorabil (documentele solicitate nu se afl? în eviden?ele prim?riei -8, informa?ii exceptate – 4) – 12;
d) num?rul de solicit?ri redirec?ionate – 0;
e) num?rul de solicit?ri adresate – 96:
• pe suport de hârtie – 83;
• pe suport electronic – 13;
f) num?rul de solicit?ri adresate de persoane fizice – 66;
g) num?rul de solicit?ri adresate de persoane juridice – 30;
h) num?rul de reclama?ii administrative – 1(respins?);
i) num?rul de plângeri în instan?? la adresa institu?iei – 1(rezolvat? în favoarea institu?iei).
Un segment nou de peti?ii îl reprezint? cele postate pe site-ul www.domnuleprimar.ro. În anul 2010 au fost postate de c?tre cet??eni pe site un num?r de 43 sesiz?ri. Cu toate c? O.G. 27/2002 permite clasarea peti?iilor anonime, domnul primar a hotarât s? r?spundem ?i acestor cet??eni. Pe lâng? mul?umirile adresate primarului pentru modul cum gospod?re?te ora?ul, cet??enii solicit? o mai mare implicare a conducerii prim?riei în gestionarea câinilor f?r? st?pân, construc?iilor de locuin?e, lucr?ri de investi?ii ?i gospod?rie comunal?, fluidizarea circula?iei în municipiu.
19.01.2011. 11:20
Acest articol n-are nici un comentariu.