POLITIE/Cresterea siguranţei rutiere
POLITIE/Cresterea siguranţei rutiere
Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Gorj aduce la masa discuţiilor experţi ai Academiei Internaţionale de Siguranţă Rutieră (IRSA) şi reprezentanţi ai autorităţilor publice locale implicaţi în acţiunile de creştere a siguranţei rutiere.
Marti, 17 februarie 2009, specialişti ai IRSA, reprezentanţi ai conducerii Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Gorj şi reprezentanţi ai autorităţilor publice locale s-au întâlnit în municipiul Tg. Jiu pentru a dezbate problematica siguranţei participanţilor la trafic.
Scopul întâlnirii a fost dezbaterea siguranţei traficului internaţional şi naţional şi atragerea atenţiei asupra multiplelor implicaţii, ce conduc la pierderi enorme, atât economice, cât şi sociale, cauzate de nerespectarea regulilor de circulaţie rutieră, precum şi prezentarea programelor şi proiectelor Academiei Internaţionale de Siguranţă Rutieră, proiecte care vizează creşterea nivelului de siguranţă rutieră în România.
Acest demers este întreprins în contextul Acordului Interministerial pentru prelungirea Memorandumului de Înţelegere între Ministerul Administraţiei şi Internelor din România şi Ministerul de Interne şi al Relaţiilor Naţionale din Regatul Ţărilor de Jos şi Ministerul Justiţiei din Regatul Ţărilor de Jos în domeniul afacerilor interne, semnat la 21 aprilie 2004 la Haga, respectiv la 1 octombrie 2007 la Lisabona.
Reducerea constantă a numărului de victime din accidentele de circulaţie este unul dintre obiectivele menţionate în programul de guvernare a României până în 2012. Astfel, unul din programele iniţiate de IRSA în România, RoSafe, îşi propune reducerea numărului accidentelor rutiere în ţară prin descurajarea cauzelor principale ce conduc la accidentele grave: nerespectarea prevederilor privind limitele de viteză legală impuse în trafic, încălcarea prevederilor legislaţiei rutiere prin blocarea centrului intersecţiilor, depăşirea pe linie continuă, staţionare în locuri nepermise, trecerea pe culoarea roşie a semaforului etc.
De asemenea, programul îşi propune să genereze date statistice reale ce vor putea furniza informaţii despre trafic pentru adoptarea de măsuri eficiente de creştere a gradului de siguranţă rutieră.
INFORMAŢII DE BACKGROUND:
Academia Internaţională de Siguranţă Rutieră (IRSA) a luat fiinţă în anul 2004 ca asociaţie neguvernamentală nonprofit cu sediul la Amsterdam – Olanda. Scopul IRSA este să contribuie la dezvoltarea de proiecte de siguranţă rutieră pentru reducerea numărului şi gravităţii accidentelor rutiere, având în vedere creşterea alarmantă a mortalităţii şi handicapurilor generate de aceste accidente.
În România IRSA funcţionează prin reprezentanţa sa deschisă la Bucureşti, fiind una dintre cele şase organizaţii nonguvernamentale şi nonprofit internaţionale recunoscute oficial de către Guvernul României.
De asemenea, IRSA a semnat de curând cu Inspectoratul General al Poliţiei Române un protocol de colaborare privind implementarea sistemului “RoSafe” pe teritoriul României în cadrul Inspectoratelor de Poliţie Judeţene.
17.02.2009. 14:38
Comentarii
Asociatia Victimelor Accidentelor de Circulatie a fost infiintata din initiativa Corneliei Galavan victima a unui tragic accident de circulatie petrcut in 1997 in urma caruia a ramas infirma.Datorita coruptiei abuzurilor si infractiunilor comise in actul de justitie Cornelia Galavan se implica si in multe alte tragedii organizand in premiera actiuni publice de protest impreuna cu alte victime sau urmasii acestora sau personal.Actiunile de protest sau datorat modului inechitabil de solutionare in actul de justitie al tragediilor rutiere care datorita unei legislatii permisive defavorizeaza victima accidentului favorizand evident autorul faptei ce distruge un om si familia acestuia.Demonstrand fenomenul de coruptie si infractiuni comise si in solutionarea accidentelor Cornelia Galavan aduce in fata instantei de judecata pentru prima data in Romania pe langa autorul tragediei sipe expertul judiciar (Haidu Teodor) care a fost condamnat pentru expertiza falsa ascunsa de organele de cercetare penala. Astfel pentru prima data victima accidentului are doua procese penale pentu aceeasi cauza. Acumuland intre spitale si instante judecatoresti si tragediile altor victime contactate pe parcursul anilor ce au aparut in presa precum si in reportaje tv Cornelia Galavan are initiativa infiintarii unei asociatii care sa sprijine victimele traficului rutier avnd in vedere aceasta patura sociala defavorizata ce creste de la an la an In momentul infiintarii Asociatiei Victimelor Accidentelor de Circulatiei datorita greutatilor materiale provocat de accident si de actul de justitie inechitabil Cornelia Galavan este nevoita sa-si vanda apartamentul in care ar fi fost inregistrat sediul asociatiei AVAC.
Printre victimele contactate inaintea infiintarii AVAC a fost si Nedelescu Marian victima unui accident petrecut inainte de 1989 fiind int-un proces civil cu Ambasada SUA la Bucuresti prin care solicita despagubiri materiale avand in vedere ca in accident a fost implicata masina ambasadei. Si astfel cu acordul acestuia AVAC are sediul la adresa Presedintelui AVAC, Nedelescu Marian.Datorita faptului ca la data infiintarii Cornelia Galavan avea pe rol cele doua procese penale nu a solicitat sa faca parte dintre membrii fondatori in locul ei fiind membru fondator sotul ei Galavan Ioachim. Dupa infiintarea asociatiei datorita unor disensiuni atat Cornelia cat si Ioachim Galavan acestia au fost indepartati ca incomozi iar Galavan Ioachim a fost exlus ca fondator in mod nestatutar.Aceasta asociatie care numara foarte putini membri in rapotrt cu numarul miilor de victime ale accidentelor rutiere produse din 2001 de cand aluat fiinta si pana in prezent.Eliminata de conducerea asociatiei pe care initiat-o (!) Cornelia Galavan infirma si din ce in ce mai bolnava in carje, intre spitale si instante judecatoresti,continua singura imlicarea civica si publica initiind si organizand personal proiectul ‘LACRIMA RUTIERA’. Acest proiect ce are loc anual inca din anul 2001 se desfasoara anual cu ocazia Zilei Mondiale de Comemorare a Victimelor Traficului Rutier s-a desfasurat in primii cinci ani la sala Arcub din Bucuresti iar anul trecut precum si anul acesta in Piata Universitatii. Editia a-VIII-a de anul acesta unde pentru prima data proiectul are ca sustinator si partener Brigada de Politie Rutiera a fost apreciata de Manuel Barroso Presedintele Comisiei Europene, Secretarul General Terry Davis (!) precum si de Enrico Grillo Pasquarelli Directorul General, Directia Generala pentru Energie si Transport din cadrul Comisiei Europene, semnatar la Bucuresti a ‘Cartei Europene a Sigurantei Rutiere’ la care a participat si A.V.A.C. prin Presedintele acesteia Nedelescu Marian care in momentul semnarii a uitat cui ii datoreaza functia pe care o are si piciorul strivit al Corneliei Galavan.
Deasemeni proiectul care va continua a fost apreciat si de Brigitte Chaudhry, Presedintele Federatiei Europene a Victimelor Rutiere. Pe parcursul anilor AVAC , fara a evolua numeric in raport cu miile de accidente soldate cu mii de decese si mii de raniti,si Presedintele Nedelescu Marian, datorita parteneriatelor si coalitiilor in chiate in primul rand cu Directia Politiei Rutiere este sustinuta in derularea unui proiect care obtine si el la Gala Societatii Civile cu un an mai tarziu tot Mentiunea Speciala ca si Cornelia Galavan singura, infirma si in carje (!) Trebuie mentionat ca Presedintele Nedelescu si AVAC este coordonat in cadrul unei coalitii de Virgil Vochina care ca pensionar de marca cu experienta in cadrul Politiei Rutiere ii pune la dispzitie relatiile acumulate pe parcursul anilor. Avand aceste sustineri si parteneriate audienta poate fi formata numai de studenti ai ‘Academiei de Politie A.I. Cuza’ sau poate bloca la una din activitati o portiune din Sos. Kiselef(!). Despre realitatea afirmtiilor facute in acest comunicat stau ca dovada aricolele aparute la acea vreme in cotidiene ca ‘Romania Libera’ – Silviu Alupei, ‘Cronica Romana;-Andi Topala, ‘Curentul’ -Viorel Patrichi, ‘National’ – Viorel Ilisoi, Mihai Mincan ‘Evz’ si altele precum si de unele reportaje tv si audio. Cornelia Galava nu regreta infiintarea asociatiei rgreta ca scopul pentru care a infiintat-o a fost deturnat iar asociatia mica este manipulata atat de conducerea ei cat si de partenerii care o obliga sa faca compromisuri ca reprezentanta a ’socitatii civile’
Asa cum au afirmat unii ziaristi Cornelia Galavan este ”mama A.V.A.C.-ului” pentru ca daca Cornelia Galavan cu piciorul ei strivit nu ara nici AVAC-ul nu exista, iar Nedelescu Marian care fie vorba intre noi nu este o victima a accidentului rutier, nu era Presedintele AVAC.Grav este ca in proiectele pe care le desfasoara Cornelia Galavan intampina greutati tocmai de existenta asociatiei pe care a infiintat-o !Cu toate greutatile intampinate precum si cu dispretul Presedintelui Nedelescu Marian si colaboratorilor sai Cornelia Galavan infirma si in carje va continua proiectul ‘LACRIMA RUTIERA’ care dupa aprecierile primite este mai mult un proiect european decat autohton !