Piaţa berii din România a scăzut cu 13%
Vânz?rile de bere au atins un nivel de 17, 6 milioane de hectolitri în 2009, cu 13% mai pu?in decât în anul precendent, când s-a înregistrat un volum de 20,2 milioane de hectolitri.
În compara?ie cu 2008, când un român a consumat în medie 93 litri de bere, rezultatele anului trecut arat? o sc?dere la nivelul anului 2006, revenindu-se la o medie de 81 de litri.
În contextul sc?derii întregii pie?e de bunuri de larg consum ?i a evolu?iei negative a industriei de profil, membrii Asocia?iei “Berarii României”- Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries ?i Ursus Breweries – au investit aproximativ 105 milioane de euro în 2009, totalizând astfel peste un miliard de euro de la intrarea lor pe pia??.
„Obiectivul nostru este s? continu?m dezvoltarea acestui sector, fiind convin?i c? industria berii în România are o perspectiv? pozitiv?, pe termen lung”, a declarat Jan Derck van Karnebeek, pre?edintele Asocia?iei „Berarii României”.
Românii prefer? covâr?itor berea produs? local, ceea ce explic? ponderea relativ sc?zut? a importurilor, care se situeaz? sub 1% din totalul vânz?rilor. În cifre, importurile de anul trecut au sc?zut de la 0,5 milioane hl în 2008 la 0,17 milioane hl., în timp ce exporturile au crescut de la 0,06 milioane hl la 0,17 milioane hl.
În ceea ce prive?te vânz?rile pe segmentele de ambalaje, anul 2009 nu a adus schimb?ri majore în preferin?ele consumatorilor români, modific?rile ap?rute fiind minore: PET 46,7%, cutie 14,8%, sticla 35,3% ?i draft 3,2%.
Membrii Asocia?iei „Berarii României” num?r? în acest moment peste 6,300 de angaja?i în toat? ?ara, contribuind la bugetul de stat, în ultimii 6 ani, cu aproximativ 1,3 miliarde de euro. Anul trecut, în contextul condi?iilor economice nefavorabile, contribu?iile directe ale membrilor la bugetul de stat au fost de peste 263 milioane de euro, toate pl??ile efectuându-se la termen.
Asocia?ia „Berarii României” are un nou pre?edinte
Jan Derck van Karnebeek este noul pre?edinte al Asocia?iei „Berarii României” ?i ocup? func?ia de General Manager în cadrul companiei Heineken România începând cu prim?vara anului 2009. Acesta preia func?ia din cadrul Asocia?iei de la Stephan Maria Weber, reprezentantul Ursus Breweries, care a fost pre?edintele în exerci?iu începând cu 1 iunie 2009.
„Este o onoare ?i un privilegiu pentru mine s? prezidez Asocia?ia Berarii României. Efortul nostru comun se concentreaz? pe promovarea culturii berii în România care se traduce prin promovarea unui consum responsabil de bere, informarea consumatorilor asupra beneficiilor acestei b?uturi fabricate din ingrediente naturale. Consumat? cu modera?ie, berea face parte dintr-un stil de via?? s?n?tos ?i modern. De asemenea, berarii sunt mândri s? ofere o varietate de beri non-alcoolice”, a declarat Jan Derck van Karnebeek, pre?edintele Asocia?iei „Berarii României”.
Jan Derck van Karnebeek a fost, în ultimii trei ani, directorul general al Heineken Zagorka din Bulgaria, este absolvent al unui masterat în drept în cadrul Universit??ii Utrecht din Olanda ?i al unui MBA în afaceri în cadrul INSEAD. Acesta lucreaz? pentru Grupul Heineken din 1992, ocupând diferite func?ii în Olanda, China ?i Slovacia.
Asocia?ia „Berarii României” a fost înfiin?at? în 2004 ?i num?r? cinci dintre cei mai mari produc?tori de bere din România: Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries ?i Ursus Breweries.
18.03.2010. 09:26
Acest articol n-are nici un comentariu.
0 Comments