Mai mult de jumătate dintre români se declarau afectaţi de criză

in luna februarie 2011, mai mult de jum?tate dintre români se declarau afecta?i de criz? în mare ?i foarte mare masur?

Studiul arat? c? efectele crizei sunt în continuare prezente în vie?ile românilor, 53,2% dintre persoanele cuprinse în e?antion afirmând c? sunt afectate de criz? în foarte mare (29,8%) ?i mare m?sur? (23,4%).
Studiul a fost realizat de MEDNET Marketing Research Center pe un e?antion reprezentativ pentru Bucure?ti ?i ora?ele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 02 – 11 februarie 2011. Au fost intervievate telefonic 800 persoane cu vârsta cuprins? în intervalul 18 – 70 ani. Marja de eroare a studiului este ±3,46%.
Privind în dinamic?, din februarie 2009 pân? în februarie 2011, aproape s-a dublat procentul responden?ilor care se declar? afecta?i în foarte mare ?i mare m?sur? de criza economic? (de la 28,6% în feb 2009 la 53,2% în feb 2011), în timp ce s-a înjum?t??it procentul celor care sunt afecta?i în mic? ?i foarte mic? m?sur? de la 38,7% în feb 2009 la 18,8% în luna februarie 2011.
Principalele efecte negative ale crizei se v?d în modificarea comportamentului de consum al românilor.
În acest context, datele studiului relev? faptul c? modificarea comportamentului s-a f?cut în dou? direc?ii: cump?rarea produselor în cantitate mai mic? ?i, pe lâng? aceasta, cump?rarea produselor mai ieftine.
Astfel, 62,3 % dintre responden?i ?i-au redus consumul cantitativ (54,0% au cump?rat acelea?i produse, dar în cantitate mai mic?, în timp ce 8,3% au cump?rat produse mai ieftine ?i în cantitate mai mic?) aceasta fiind in prezent principala cale de men?inere sub control a co?ului de cheltuieli zilnice.
Exist? ?i consumatori care au apelat la cump?rarea produselor mai ieftine, f?r? a renun?a în schimb la cantitate (7,8%).
Totu?i, comparativ cu anul 2010, în 2011 s-a redus num?rul responden?ilor care au renun?at ?i la cantitate ?i la pre? de la 19,8% la 8,3%, dar ?i a acelor care au cump?rat mai ieftin ?i în cantitate mai mic? de la 11,8% la 7,8%.

24.03.2011. 10:59


Acest articol n-are nici un comentariu.

0 Comments

Leave a Comment

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password