EXCLUSIV Reorganizare la Guvern: Cancelaria prim ministrului preia coordonarea inițiativelor de la ministere
EurActiv.ro este în m?sur? s? confirme o reorganizare a activit??ii Guvernului României. Cancelaria premierului va ac?iona ca punct central de coordonare ?i evaluare a ini?iativelor de la ministere printr-un sistem de management informa?ional.
Surse din Executiv au confirmat pentru EurActiv.ro c?, la Palatul Victoria, va intra în vigoare o reorganizare a activit??ii guvernamentale.
Astfel, orice ini?iativ? de la ministere va trece pentru evaluare ?i aviz la Cancelaria prim ministrului Dacian Ciolo? înainte de a intra în ?edin?? de guvern.
Scopul acestei m?suri, afirm? sursele consultate de EurActiv.ro, este acela de a asigura coeren?a ini?iativelor ministerelor cu strategia Guvernului. Un demers de la un minister, de pild?, va primi de la Cancelarie un aviz pe componenta de politici publice. De la Secretariatul General al Guvernului va primi un aviz tehnic.
Cancelariei îi revine, astfel, ?i un rol de coordonare între ministerele de linie care vor fi implicate, apoi, în implementarea unei m?suri. Asta nu înseamn? c? metoda grupurilor de lucru va fi eliminat? sau înlocuit?, ci c? se dore?te „o orientare a comunic?rii între ministere mai degrab? c?tre obiectiv ?i nu c?tre procedur?”, afirm? sursele EurActiv.ro.
?eful cancelariei premierului este Ioan Drago? Tudorache. Din structura guvernului, a?a cum a fost gândit? de Dacian Ciolo?, reiese rolul important de ?ef al cancelariei, care a fost ridicat la rang de ministru. Într-un editorial semnat de Cristian Pantazi pe HotNews.ro, Tudorache este caracterizat astfel: „În tot acest guvern e ?i un personaj-cheie, pu?in vizibil, care are îns? rolul imens de a-l proteja pe Ciolo?. (…) Aten?ie la el, are un rol mai mare decât ne imagin?m în acest moment”.
Înaintarea ini?iativelor ministeriale c?tre Cancelarie se va efectua printr-un sistem de management informa?ional care exist? deja la Palatul Victoria. Despre acest soft, sursele consultate de EurActiv.ro afrm? c? „este o surpriz? pl?cut? existen?a sa”.
Dac? în acest moment softul este 100% func?ional, EurActiv.ro nu poate confirma cu certitudine.
Acest demers de reorganizare a activit??ii Guvernului vine dup? ce, s?pt?mâna trecut?, ministrul delegat pentru consultare public? ?i dialog social Violeta Alexandru, anun?a inten?ia Executivului de a desecretiza actele care intr? în ?edin?a de guvern.
La un eveniment organizat de un ONG, Violeta Alexandru preciza c? „se lucreaz? la aceast? posibilitate”, a?a încât opinia public? s? poat? consulta documentele înainte ca ele s? fie discutate în ?edin?a de guvern.
Dincolo de componenta de consultare, beneficiul direct ar fi, spre exemplu, desecretizarea memorandumurilor din ?edin?a de Executiv, care, în prezent, nu pot fi vizualizate.
30.11.2015. 11:26
Acest articol n-are nici un comentariu.
0 Comments