Dietă specială pentru fumători


Desigur, varianta ideal? ar fi s? v? l?sa?i de fumat! Lucrurile nu sunt asa simple, a?a c?, pân? reu?e?ti s? renun?i la ?ig?ri, po?i încerca alte variante de îmbun?t??ire a meniului, pentru a contracara, m?car partial, efectele nocive ale ?ig?rilor.

Consum? mai mult? vitamina C. Aceasta este un antioxidant puternic care protejeaz? corpul împotriva bolilor precum cancerul ?i afec?iunile inimii. Fum?torii au nevoie de o doz? dubl? sau tripl? de vitamina C fa?? de nefum?torii, pentru a men?ine un nivel normal al acestei substan?e în organism. Pentru a-ti m?ri doza zilnic? de vitamina C, po?i consuma citrice ?i pepene. De asemenea, po?i lua un supliment bogat în vitamina C, de la farmacie.

Mai mult? vitamina E – ajut? în lupta împotriva cancerului ?i a bolii Alzheimer. Cele mai bune surse de vitamina E sunt uleiul de floarea-soarelui, semin?ele de floarea-soarelui, alunele de p?dure, migdalele, cartofii dulci, avocado, musli ?i spanacul.

Mai mult seleniu – ajut? la func?ionarea mai bun? a celulelor ?i stimuleaz? sistemul imunitar, ce ajuta corpul s? lupte împotriva infec?iilor. Surse bune de seleniu sunt nucile ?i stafidele, tonul proasp?t, creve?ii, semin?ele de floarea soarelui ?i orezul.

Mai mult magneziu – ajut? la controlarea nivelului de zah?r din sange, îmbun?t??e?te structura oaselor ?i poate ajuta la vindecarea r?nilor. Femeile care fumeaz? au un risc mai mare de osteoporoz?, astfel c? ele ar trebui s? aib? mereu un nivel ridicat de magneziu în organism. Cele mai bune surse de magneziu sunt nucile, soia, ceaiul ?i orezul brun fiert.

Mai mult zinc – ajut? sistemul imunitar ?i face ca r?nile s? se vindece mai u?or. Aceast? substan?? se reg?se?te în scoici, carne de vit?, porc, miel ?i sardine.

18.01.2009. 01:45


Acest articol n-are nici un comentariu.

0 Comments

Leave a Comment

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password