DGFP Gorj/Precizari privind declararea si plata impozitului pentru salariatii de la sediile secundare cu minimum 5 angajaţi
În conformitate cu prevederile Ordonan?ei de urgen?? a Guvernului nr. 117/2010 pentru modificarea ?i completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal ?i reglementarea unor m?suri financiar-fiscale, art. IV au fost aduse unele modific?ri prevederilor art. 26, alin. (2) din Ordonan?a Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedur? fiscal?, republicat?, cu modific?rile ?i complet?rile ulterioare, în sensul c? începând cu data de 01.02.2011, competen?a de administrare a crean?elor fiscale ale sediilor secundare înregistrate fiscal ca pl?titoare de salarii ?i venituri asimilate salariilor revine organului fiscal competent în administrarea contribuabilului care a înfiin?at respectivele sedii secundare.
În ceea ce prive?te înregistrarea fiscal? a sediilor secundare care au minim 5 angaja?i ca pl?titoare de salarii ?i venituri asimilate salariilor, potrivit legii, competen?a de înregistrare revine, în continuare, organului fiscal în a c?rui raz? teritorial? se afl? situate acestea.
În acest sens, reamintim contribuabililor c? obliga?iile privind declararea ?i plata impozitului pe veniturile din salarii pentru salaria?ii care î?i desf??oar? activitatea în cadrul sediilor secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, ca pl?titoare de salarii ?i venituri asimilate salariilor, se îndeplinesc de c?tre contribuabilul care le-a înfiin?at, pe codul de identificare fiscal? al acestuia.
Prin urmare impozitul pe veniturile din salarii pentru sediile secundare cu minim 5 angaja?i se declar? în declara?ia unic?, formularul 112, de c?tre societatea mam? la organul fiscal unde aceasta este înregistrat? ca pl?titor de impozite, taxe ?i contribu?ii.
Impozitul pe veniturile din salarii se declar? în formularul 112 în anexa nr. 1.1-“Anexa angajatorului”, sec?iunea F- Impozit pe venitul din salarii, defalcat pe sediul principal ?i sediile secundare, astfel:
• în subsec?iunea F.1-Sediul principal – se declar? impozitul aferent sediului principal;
• în subsec?iunea F.2 – Sedii secundare – se declar? impozitul aferent sediilor secundare
În situa?ia în care în perioada de raportare nu rezult? sume datorate/de plat? pentru impozitul pe veniturile din salarii cuprins în vectorul fiscal, la rubrica Suma datorat?/de plat? se înscrie cifra 0(zero).
Începând cu data de 1 februarie 2011, impozitul pe salarii datorat de sediile secundare cu minimum 5 angaja?i, aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se declar? ?i se corecteaz? de c?tre contribuabilul care le-a înfiin?at, la organul fiscal competent pentru administrarea acestuia, dup? cum urmeaz?:
– formularul 100 “Declaratie privind obliga?iile de plat? la bugetul de stat”, se depune împreun? cu formularul prev?zut în O.P.A.N.A.F. nr. 52/2011, anexa nr. 1 ”Situa?ia privind impozitul pe venitul din salarii, defalcat pe sedii secundare, aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011”- la ;
– formularul 710 “Declara?ie rectificativ?”, se depune împreun? cu formularul prev?zut în O.P.A.N.A.F. nr. 52/2011, anexa nr. 2 “Situatia privind rectificarea impozitului pe venitul din salarii, defalcat pe sedii secundare, aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011”.
24.03.2011. 21:24
Acest articol n-are nici un comentariu.