DGFP Gorj/25 august 2011,-termen D112

Direc?ia General? a Finan?elor Publice Gorj reaminte?te contribuabililor persoane fizice ?i juridice care au calitatea de angajatori sau asimila?i acestora c? începând cu obliga?iile declarative aferente lunii iulie cu termen de declarare joi, 25 august 2011, au obliga?ia de a depune formularul 112-”Declara?ia privind obliga?iile de plat? a contribu?iilor sociale, impozitului pe venit ?i eviden?a nominal? a persoanelor asigurate” ( formularul 112 ) numai prin mijloace electronice de transmitere la distan??, nemaifiind acceptat formatul pe suport de hârtie.
Pentru depunerea declara?iei prin mijloace electronice de transmitere la distan??, angajatorii trebuie s? de?in? un certificat calificat, eliberat în condi?iile Legii nr.455/2001 privind semn?tura electronic? sau s? împuterniceasc? persoane care de?in acest certificat.
Ob?inerea unui certificat calificat se face de la unul din furnizorii acredita?i de Ministerul Comunica?iilor ?i Societ??ii Informa?ionale ?i men?iona?i pe site-ul
Certificatul calificat ob?inut trebuie înregistrat pe site-ul Agen?iei Na?ionale de Administrare Fiscal? la sec?iunea „Declara?ii electronice”. Aceast? înregistrare presupune urm?toarele opera?iuni ce trebuie efectuate de utilizator:
1. Desc?rcarea documentului de confirmare, completarea ?i trimiterea acestuia spre avizare furnizorului certificatului calificat.
2. Înregistrarea documentului de confirmare avizat pe portalul ANAF în sec?iunea dedicat?.
3. Printarea, semnarea ?i ?tampilarea formularului 150 generat în urma înregistr?rii documentului de confirmare.
4. Prezentarea la orice unitate fiscal? cu formularul 150 completat, împreun? cu actul de identitate ?i documentul care atest? calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului sau împuternicirea.
Dup? verificarea documentelor, solicitantului i se transmite un e-mail prin care i se confirm? dreptul de utilizare a serviciului de depunere on-line a declara?iilor fiscale.
Informa?ii detaliate se pot ob?ine:
– accesând pagina de Internet, , sec?iunea “Declara?ii electronice”, unde se g?sesc instruc?iuni complete pentru utilizarea serviciului de depunere a declaratiilor on-line;
– la birourile pentru asisten?a contribuabililor din cadrul administra?iilor finan?elor publice;
– telefonic, la Centrul de asisten?? a contribuabililor, la nr.0314 039 160.
– la sediul DGFP Gorj, Biroul Metodologie ?i Asisten?? Contribuabili,
– camera 314, telefon 0253/219580 sau pe e-mail Asistenta.GJ@mfinante.ro

Certificatul digital calificat pentru semn?tura electronic? se ob?ine de la unul din cei trei furnizori de servicii de certificare acredita?i în condi?iile Legii nr. 455/2001 privind semn?tura electronic?.
Lista acestor furnizori se g?se?te pe site-ul Ministerului Comunica?iilor ?i Societ??ii Informa?ionale, , sec?iunea sau pe websiteul ANAF, la adresa , sec?iunea , categoria .
În ordine alfabetic?, furnizorii sunt societ??ile comerciale:
– CERT SIGN SRL – ;
– DIGI SIGN SA – ;
– TRANS SPED SRL – .

Pentru siguran?a transmiterii datelor, certificatul digital calificat ob?inut trebuie s? fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se desc?rc? în calculatorul de pe care se transmit declara?iile documentul de confirmare de pe websiteul ANAF – , categoria , modulul , la adresa http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf.

Se completeaz? documentul de confirmare ?i se aplic? semn?tura digital? în c?su?a Semn?tur? utilizator.
Având în vedere cele prezentate mai sus, invit?m contribuabilii care înc? nu au ob?inut certificatul digital calificat pentru semn?tura electronic? s? urgenteze ob?inerea acestuia ?i s? procedeze la depunerea online a declara?iilor fiscale ?i, în mod special a Declara?iei 112, a c?rei depunere online este obligatorie .

24.08.2011. 12:39


Acest articol n-are nici un comentariu.

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password