Ar trebui sa se puna mai mult accent pe digitalizarea educatiei

Fundatia World Vision Romania considera ca digitalizarea educatiei trebuie sa fie o prioritate majora si ca acest demers trebuia sa aiba loc mai ales in aceasta perioada in care toti copii au parte de cursuri in mediul online.
“În calitate de organizaţie centrată pe educaţie, ne oferim sprijinul în realizarea analizei de nevoi şi în elaborarea planului de măsuri mai sus menţionat. Atragem atenţia că prevederile ordinului încalcă dreptul la educaţie al tuturor copiilor şi dezavantajează comunităţile vulnerabile, cu precădere pe cele aflate în mediul rural. Cifrele arată clar că decalajul dintre şcolile de la sat şi cele de oraş rămâne unul profund. Sărăcia şi excluziunea socială sunt de două ori mai mari la sate faţă de oraşe.” se mentioneaza intr-un comunicat al fundatiei.
Potrivit locco.ro doar prin digitalizare copii vor avea sanse sa invete mai bine in aceasta perioada.
In scolile din Romania nu exista suficiente echipamente digitale
”Echipamentele digitale existente sunt insuficiente în şcoli, iar România ocupă unul dintre ultimele locuri ale clasamentului european în ceea ce priveşte digitalizarea. Majoritatea părinţilor, precum şi a profesorilor, încă manifestă mai degrabă o atitudine de respingere a utilizării tehnologiei la clasă şi la teme.” se mai mentioneaza in acel comunicat.
In Raportul de bunastare a copilului din mediul rural realizat in anul 2018, 62% din gospodariile care se aflau la sat nu aveau conexiune la internet, 58% nu aveau computer sau laptop. Mai multe de atat 96% au telefon mobil dar nu neaparat smartphone.
”Mai mult de atât, în această perioadă a pandemiei de coronavirus, situaţia familiilor de la sat, mai ales a celor din comunităţile izolate, este disperată, iar părinţii abia pot asigura nevoile primare şi nişte condiţii minime de trai. Cu atât mai puţin ar putea purta tot ei responsabilitatea educaţiei digitale a copiilor lor.” se mentiona in comunicat.
”În toate programele desfăşurate, Fundaţia World Vision România a identificat soluţii de comunicare la distanţă cu elevii prin: telefon, aplicaţii, platforme online, de e-learning sau videoconferinţe. Acolo unde nu există acces la internet sau dispozitive digitale, pedagogii noştri ţin legătura telefonic cu părinţii şi elevii. Astfel 90% din cei 26.080 de beneficiari direcţi ai programelor noastre, din 276 de comunităţi rurale, participă la cursuri online încă din primele zile de după declanşarea carantinei, fie că este vorba de lecţiile obişnuite, meditaţii sau ateliere de dezvoltare personală online.
10% nu au în continuare nicio modalitate de a urma cursurile online, nu dispun de dispozitive sau nu au conexiune la internet. Pentru ca toţi copiii, indiferent de locul unde trăiesc, oraş sau sat, să aibă acces real la educaţia digitală, sprijinim demersul pentru susţinerea educaţiei digitale în România, ca fiind o soluţie pe care o putem implementa şi în afara crizei. ” a transmis Fundatia World Vision Romania.
0 Comments