Băuturile acidulate cresc riscul de cancer de pancreas
Un grup de cercetători de la Universitatea Minnesota din Singapore a constatat că persoanele care beau sucuri acidulate prezintă un risc de aproximativ 85 la sută de a se îmbolnăvi de cancer de pancreas. Oamenii de ştiinţă spun că acest risc este întâlnit mai ales în cazul persoanelor care beau mai mult de două sucuri acidulate pe săptămână. Pentru a ajunge la acestă concluzie, specialiştii au monitorizat 60.524 de persoane, jumătate bărbaţi şi jumătate femei, pe o perioadă de 14 ani.Cercetătorii spun că zahărul din băuturile acidulate creşte nivelul de insulină din corp, iar aceasta contribuie la creşterea celulelor canceroase în pancreas. Subiecţii care prezentau riscuri scăzute de a se îmbolnăvi erau cei care consumau băuturi naturale, făcute în casă, în care conţinutul de zahăr este unul redus.
Mai mult, cercetătorii americani au observat că bărbaţii care mănâncă carne roşie prezintă un risc de 20 la sută mai mare de a se îmbolnăvi de cancer de pancreas. La studiu au participat 500.000 de persoane, cu vârsta cuprinsă între 50 şi 71 de ani. După opt ani de la debutul studiului, au fost diagnosticate 53.396 de cazuri de cancer.
Mai mult, consumul de carne roşie a fost asociat şi cu un risc ridicat de cancer esofagian şi la ficat, completează oamenii de ştiinţă. Carnea poate produce cancer prin mai multe căi, fiind o sursă de grăsimi saturate şi fier - elemente cancerigene, explică cercetătorii. În plus, carnea este, de asemenea, bogată în agenţi chimici care produc mutaţii genetice, precum nitrozamine, aminele heterociclice şi hidrocarburi aromate policiclice
03.03.2010. 11:31
Comentarii
Acest articol n-are nici un comentariu.
























Comentează
Ziarul Gorjului nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.
* = câmp obligatoriu