ZiarulGorjului.ro Anul VI *  
Email: office @ ziarulgorjului.ro  
  Prima pagină · Economie · Direcţia Generală a Finanţelor Publice Gorj comunică:

Menu:


PARTENERI



Casa Danielescu

PUBLICITATE


Expres Transport








Cazare pensiuni si hoteluri


Hotel Gorj






Next Gen

ULTIMA ORA

Niculina Mocioi s-a alăturat ALDE Gorj

  Toate stirile
COMUNICATE

Rrezultatele verificărilor primelor 10 persoane din grupul PFAM

  Toate comunicatele
LIVE WEBCAM
WEBCAM LIVE - CAMERE LIVE - Ziarul Gorjului   Coloana Infinitului
  Craiova
  CV - Fantana Arteziana
  Sibiu

Sport in Gorj RSS Display


ANUNŢURI
 IMOBILIARE
 AUTO
 ELECTRICE
 SERVICII
 DIVERSE
 Adaugă Anunț!

Direcţia Generală a Finanţelor Publice Gorj comunică:

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a elaborat următorul proiect de act normativ: 

Proiect de Ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului “Declaratie recapitulativă privind livrările/achiziţiile intracomunitare de bunuri” (390 VIES). 

Prin dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.106/2007 pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, au fost aduse modificări legislative în materia taxei pe valoarea adăugată, cu intrare în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2008.  

Astfel, o modificare importantă vizează regulile privind exigibilitatea taxei pe valoarea adăugată pentru livrări şi respectiv achiziţiile intracomunitare de bunuri.

În acest sens, s-a prevăzut că, atât în cazul unei livrări intracomunitare de bunuri, scutite de taxă, cât şi în cazul unei achiziţii intracomunitare de bunuri, exigibilitatea taxei intervine în cea de-a 15 zi a lunii următoare celei în care a intervenit faptul generator. Prin excepţie, exigibilitatea taxei intervine la emiterea facturii, dacă factura este emisă înainte de a 15-a zi a lunii următoare celei în care a intervenit faptul generator.   

Precizăm, de asemenea, că începând cu data de 1 ianuarie 2008, formularele necesare şi instrucţiunile de utilizare a acestora privind administrarea creanţelor fiscale se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, astfel cum prevede art.228 alin.(2) din Ordonanţa Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr.47/2007.   

Având în vedere aceste modificări legislative, se impune modificarea formularului Declaraţiei recapitulative privind livrările/achiziţiile intracomunitare de bunuri, precum şi a instrucţiunilor de completare a acestuia. 

Proiectele de acte normative sunt făcute publice pe Portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală la adresa http://anaf.mfinante.ro, domeniul Legislatie/ Transparenţa decizională.

De asemenea, acestea pot fi consultate la Direcţia Comunicare, Relaţii Publice şi Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul în str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucureşti.

• Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise în scris la Direcţia Comunicare, Relaţii Publice şi Mass-Media.

COMUNICAT DE PRESĂ

Agentia Nationala de Administrare Fiscală, în îndeplinirea obiectivului său strategic major, aplică cele mai moderne şi mai rapide metode, atât în ce priveşte declararea şi plata obligaţiilor fiscale, cât şi în ce priveşte comunicarea cu contribuabilii, urmărindu-se astfel reducerea birocraţiei.

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală face apel către contribuabilii persoane juridice şi persoane fizice care desfăsoară  activitate economică şi care au obligaţia de a depune declaraţii fiscale, să acorde o atenţie specială completării formularelor de declaraţie, în mod deosebit completării Secţiunii “Date de identificare a plătitorului”.

În acest sens, contribuabilii sunt rugaţi să completeze toate “casetele” Secţiunii “Date de identificare a plătitorului” inclusiv caseta ce necesită completarea adresei de e-mail.

Informaţiile astfel furnizate vor permite organelor fiscale să contacteze contribuabilii în mod direct, prin transmiterea de mesaje electronice, utilizând adresa de e-mail, cu scopul de a soluţiona în mod operativ, diferite probleme fiscale.  

Informaţii suplimentare privind dispoziţiile ordinului mai sus menţionat se pot obţine prin accesarea Portalului ANAF, http://anaf.mfinante.ro, secţiunea „Legislaţie - Noutăţi legislative”, prin intermediul serviciilor/birourilor/compartimentelor de asistenţă contribuabililor din cadrul unităţilor fiscale din raza teritorială de activitate, sau apelând la tel. 031.40.39.160 - Centrul de asistenţă a contribuabililor. 

12.03.2008. 06:09


Comentarii

Acest articol n-are nici un comentariu.

Comentează

Ziarul Gorjului nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.

* = câmp obligatoriu

:

:


1 + 9 =